maanantai 24. joulukuuta 2007

Vuoden raskain päivä

Joulu on hyvin kaukana tarkoituksestaan ja sen ideologia sotii niin räikeesti arkipäin käytäntöä vastaan, että siitä on tullut minullekin vuoden raskain päivä. Onneksi se on vain kerran vuodessa.

Eräs ystäväni lähetti minulle sähköpostissa uudet sanat tunnettuun joululauluun.

"
Ma etsin valtaa, loistoa

Ma etsin valtaa, loistoa, ja kaipaan kultaakin;
mä pyydän ydinsähkövaloa ja rahaa mulle vaan!
Se joulu suo, mi option tuo ja mielet nostaa Pörssin luo!
Paljon valtaa sekä kultaakin, ja rahaa mulle vaan!
Suo mulle kartano tuottoisa ja järeät tukkipuut!
Ollilan sanan valoa, joss' sieluin kirkastuu!
Tuo kotihin, jos pieneenkin, nyt joululahja kallehin!
Ollilan sanan valoa, ja metallia jaloa!
Luo rikkaan, mutt' köyhän ei, saa joulu ihana!
Pimeytehen maailman tuo ydinsähkövaloa!
Sua halajan, Sua odotan, Sä Perustuslaki EU-taivahan!
Nyt rikkaan, muttei köyhän luo, suloinen joulus tuo!

Ekotonttu
"

Ei kommentteja: